Header

  • עברית
  • English
  • العربية
  • Moodle
  • You Tube
  • facebook
  • GeoGebra
בית
  • אודות
    • חזון ומטרות מכון דוידסון
    • וויליאם (ביל) דוידסון
    • איך מגיעים?
    • חברי ההנהלה
    • חברי הוועד המנהל
    • עובדי מכון דוידסון
    • דרושים לדוידסון
    • כפר הנוער ע"ש לאוב
    • תמכו בנו
  • פעילויות
    • חוגים
    • מחנות מדע ומשלחות לחול
    • תוכניות למצטיינים
    • קידום והעצמת תלמידים
    • תוכניות מדעיות לכיתות
    • הרצאות, כנסים ואירועים
    • תחרויות
    • מורים − השתלמויות ותמיכה
    • תוכניות מתוקשבות
    • פעילויות החודש במכון דוידסון
  • דוידסון Online
    • שאל את המומחה
    • מאגר מדע: סרטונים וכתבות
    • המעגל המתמטי
    • אפליקציות ויישומוני מדע
    • ניסויי מדע בבית
    • חדר מורים
    • כל מה שרציתם לדעת על המוח
  • גן המדע
    • מידע למגיעים למוזיאון
    • חוגגים איתנו בגן המדע
    • פעילויות לגנים ולבתי ספר
    • פעילויות לארגונים ולקבוצות
    • מוצגים בגן
    • סדנאות "מדעכיף" בפסח
    • רעש וצלצולים בגן המדע
  • פר"ח

דוידסון Online
  • שאל את המומחה
  • מאגר מדע: סרטונים וכתבות
  • המעגל המתמטי
  • אפליקציות ויישומוני מדע
  • ניסויי מדע בבית
  • חדר מורים
    • השתלמויות ואירועים במכון דוידסון
    • למידה והוראה
    • טכנולוגיה בהוראה
    • מצוינות בהוראה
    • מחקר המוח - ללמידה בהוראה
    • מההשתלמויות ליישום בהוראה
    • מידעון
    • קהילות מתוקשבות
    • קישורים חשובים
  • כל מה שרציתם לדעת על המוח

חפשו פעילויות וכתבות

קבצים מצורפים

  • מצגת מצוינות - מכנס קדם עתידים חנוכה תשע"ב »
    880.97 ק"ב

מה חדש בדוידסון Online

חידה שבועית מס' 79: שבע ועשרים ומאה
שלום לכם, בשבוע שעבר חגגנו את חג הפורים. המשימה השבוע תהיה קשורה למספרים במגילת אסתר: מצאו מהו המספר הראשון המופיע במגילה
לידיעה המלאה »
הגנים שאי אפשר בלעדיהם
מדענים מארה"ב יצרו במעבדה חיידק בעל גנום מזערי, המכיל רק את הגנים הנחוצים להישרדות ושופך אור חדש על המרכיבים הגנטיים
לידיעה המלאה »
האם המספרים הראשוניים אינם אקראיים?
מדענים מארצות הברית טוענים כי מצאו חריגה מההתפלגות האקראית בסדר הופעתם של מספרים ראשוניים. מה משמעות הדבר ואיך זה קשור לביטחון
לידיעה המלאה »
בניית מצלמה מגלילי נייר (קמרה אובסקורה)
בניסוי הנוכחי נבנה מעין מצלמה קטנה שמקרינה דמויות על מסך נייר ומאפשרת הגדלה והקטנה של הדמות. המצלמה מבוססת על התקן עתיק שנקרא
לידיעה המלאה »
מיץ תפוזים שקוף – מתכון בישול מולקולרי
בניסוי הזה ניקח מיץ תפוזים ונעשה ממנו נוזל שקוף וצלול בלי לשנות את טעמו, בשיטה של בישול מולקולרי. הניסוי/מתכון מחייב השגחה של
לידיעה המלאה »
חי בסרט מדעי – תחרות הסרטונים
כיצד נוצרים עננים? מדוע תכונות מסוימות עוברות מהורים לילדיהם? מדוע המלפפון ירוק? מה תפקיד הכנפיים במטוסים? על השאלות האלה ועוד
לידיעה המלאה »
חידה שבועית מס' 78: לזכור את פאי במילים
שלום לכם, בשבוע שעבר חגגנו את יום הפאי.  בכתבה המספר שמשגע את העולם (במדור הכתבות של דוידסון-אונליין)  כותב
לידיעה המלאה »

וכך הגעתי להוראה...

שתף

לפני ארבע שנים וחצי נסעתי לירושלים לראות אוסף של צדפים ששמעתי עליו. את האוסף הותיר אחריו מרדכי יהודה לודמיר, שנפל בחיל הים בשנת 1963, בהיותו בן 17 בלבד.

יהודה אהב מאוד את הים והיה לו אוסף של צדפים שאביו שמר עליו כל השנים מאז מותבנו. בערוב ימיו חיפש האב מקום לאוסף ואני הגעתי לראות אותו, יחד עם ידיד שסיפר לי על יהודה ועל האוסף המיוחד שלו.

הגענו לבית קטן בשכונה קטנה בירושלים. האב בן ה-87 נראה חולה מאוד. הוא הראה לי קופסה מלאה בצדפים יפהפיים, הסביר שיש לו עוד כמה קופסאות דומות עם צדפים גדולים ושאל אותי מה אפשר לעשות בהם. הוא הסביר שהוא מחפש מקום לצדפים כבר כמה שנים ולא מוצא.

הצעתי לו שתי הצעות. הראשונה היתה שאשאיר את הצדפים אצלי ואשתמש בהם כדי ללמד בני נוער על הים ובדרך אספר להם על בנו. לחלופין, אמרתי שאפשר למצוא לצדפים ויטרינה יפה ולהציג אותם כאוסף באחת האוניברסיטאות. מאחר שאני מכירה אנשים, ידעתי שאוכל לעשות את זה.

האב העדיף להשאיר את הצדפים אצלי ואני הלכתי הביתה שמחה, עם קופסת צדפים מהממת. חברים שהיו איתי אמרו לי שאני נושאת איתי הביתה מסע כבד. רק אחרי כמה ימים הבנתי עד כמה הם צדקו.

הצדפים חיכו שאעשה איתם משהו. כתבתי מכתב למשרד החינוך שבו פירטתי את תאריי וסיפרתי על הקשר שלי לים ועל יהודה ז"ל. שלחתי את המכתב למקומות רבים אך לא קיבלתי תשובה מאיש. אף אחד לא התייחס אלי. גם כשפניתי ישירות לבתי ספר, התגובה היתה זהה – התעלמות. הבנתי שכדי להיכנס למערכת החינוך צריך איש קשר מבפנים, ולאיש הקשר הזה בחרתי בעצמי.

החלטתי ללכת לתוכנית ששמעתי עליה להסבת אקדמאים להוראה – תוכנית 500. בלאו הכי רציתי לעזוב את העבודה שבה עסקתי אז וזאת הייתה הזדמנות נפלאה לשנות משהו משמעותי בחיים, ואולי גם להתרחב למקומות חדשים. או שפשוט רציתי ללמד על הים.

הגעתי לבית ספר ליידי דייוויס וזכיתי ללמד שם אשכול מדע של ביולוגיה ימית. במסגרת השיעורים יצאתי עם התלמידים לסיורים, הראיתי להם סרטים על הים, הבאתי להם חיות ימיות ובסוף גם ציירנו על קירות. האוסף של יהודה ליווה אותנו לכל אורך השנה. הילדים שמעו עליו, נגעו בצדפים שיהודה ז"ל אסף במו ידיו, ואני ממשיכה לקיים את ההבטחה שנתתי למשה לודמיר, שהלך לעולמו שנה אחרי שמסר לי את האוסף של בנו.

דלית טורובצקי
עירוני א', תל אביב

  • This article has 1 comments
  • 23.12.12

תגובות

נוסעת בעקבות האהבה

הוגש ע"י אורי ב־ב', 28.01.2013 , 07:26.

אין ספק שמה שמניע אותך זאת אהבה, אהבה לים, אהבה לבני נוער, אהבת אדם. כן ירבו כמותך!!!

  • השב
  • אשכול המלא

פרסום תגובה חדשה

ערך מאפיין זה ישאר פרטי ולא יוצג באופן ציבורי.
Image CAPTCHA
נא הקלד את התווים הנראים בתמונה זו
הדפס
CodeOasis
  • דף הבית
  • אודות
  • תוכניות
  • דוידסון Online
  • גן המדע
  • פר"ח
  • תנאי שימוש
  • RSS
כל הזכויות שמורות למכון דוידסון לחינוך מדעי ליד מכון ויצמן למדע (ע"ר)